Köpvillkor

Handla på MammaShop.se

MammaShop säljer både till företag och privatpersoner. Hos oss beställer du tryggt och enkelt via MammaShop.se. Om du skulle ändra dig kan du också ändra din beställning eller göra en avbeställning. Alla produkter som säljs hos oss är anpassade för den svenska marknaden.
Kundservice
Om du har frågor, behöver råd eller om det skulle uppstå problem med dina varor, är du alltid hjärtligt välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret eller via telefon och e-post. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Tel: 040 - 606 06 13
E-post: [email protected]

E-post meddelanden besvaras inom 24 timmar.

Med vänliga hälsningar
Team MammaShop

Returadress:
House of MammaShop ApS
Agerhatten 16C, Bygning 1
5220 Odense SØ


Allmänt
Du kan beställa varor hos MammaShop via online butiken www.mammashop.se (Behöver du vägledning om hur det går till att lägga en beställning steg för steg, vänligen läs vår FAQ).
Det går också bra att kontakta oss via e-postadressen: [email protected]
Postadress: House of MammaShop, Agerhatten 16C, Bygning 1, 5220 Odense SØ
MammaShop reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm och upplösning.
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa på MammaShop.

Leverans
Leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Får vi din beställning innan kl. 13.00 på en vardag sänder vi den samma dag, annars skickas beställningen dagen därpå. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi alltid dig via e-post eller telefon. Alla från Sverige skickas med Schenker. Risken för varan övergår till köparen när leverans sker.
Skulle vi av någon anledning inte kunna leverera din beställning innan utlovad leveranstid har du alltid möjlighet att avbryta köpet. För paket som ej hämtas ut debiterar vi en avgift på 200 SEK. Detta motsvarar de kostnader som vi har haft i samband med returen av paketet. Alla produkter på denna webbshop finns på lager.

Priser och frakt
Priserna på varorna anges i svenska kronor. Alla priser är inklusive 25 % moms.
För varje order under 500kr tillkommer en fast fraktkostnad på 49 kr inklusive moms inom Sverige, beställer du däremot varor för mer än 999 SEK levererar vi din order fraktfritt. Observera att frakten till Finland alltid är 149 kr, oavsett ordervärde.
Vill du beställa och inte bor i något av ovanstående länder går även detta bra. Vänligen kontakta oss för att få information angående fraktkostnaden på: [email protected]

Du kan inte kombinera kuponger eller rabatter eller använda den på varor till försäljning.

Utlandet
Även om du bor utanför Sverige & Danmark, kan du naturligtvis handla på MammaShop.se.
Till Finland är frakten alltid 149 kr oavsett ordervärde.
Vill du beställa och inte bor i Sverige, Norge eller Finland går detta också bra. Vänligen kontakta oss för att få info angående fraktkostnaden på: [email protected]

Betalningssätt
Du har möjlighet att betala din order på följande sätt:

Kortbetalning
Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA eller Mastercard, kortet debiteras i samband med ordern. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.

Fakturabetalning
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid - alltid 14 dagar.
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från klarna.se
-Möjlighet till delbetalning

Faktura betalning är kostnadsfri, om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
-Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
-En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
-Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor hittar du här. Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Ångerrätt
Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med varan har du 30 dagar på dig att returnera den (från den dag du tog emot varan). För att göra detta använder du vår retursedel. Varan måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Varan skall skickas tillbaka i samma skick som när du fick den från oss, det går bra att öppna eventuell förpackning och tillsluta den igen. Detta gäller av hygieniska skäl inte nappflaskor, nappar och amningsinlägg. Du kan heller inte returnera namnsmycken & sagoböcker då dessa tillverkas direkt enligt dina önskemål.

Har du frågor så kan skicka mejl till oss på: [email protected]

När varan är mottagen och godkänd sänder vi en ny produkt eller gör en återbetalning, allt efter önskemål. Vi återbetalar ditt köp inklusive frakt inom 30 dagar.
Vi skickar alltid med en retursedel med din beställning, som du skall använda vid eventuell retur till oss. Detta för att underlätta returen för dig och oss på kontoret. Har du inte kvar retursedeln kan du ta del av den här.

Fyll i retursedeln och skicka varan väl inslagen tillbaka till oss igen.

Efter att vi mottagit och godkänt returen sänder vi dig en ny produkt eller gör en återbetalning på de returnerade varorna. Önskar du en ny produkt betalar MammaShop leveransen för den nya varan. Observera att varor som returneras via postförskott inte kommer att lösas ut.

Tänk på att du alltid är ansvarig för din retur, tills vi har mottagit den.

Returadress:
House of MammaShop
Agerhatten 16C, Bygning 1
5220 Odense SØ
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Reklamation
Felaktig vara ska reklameras så snart felet upptäcks. Tänk på att om emballaget är skadat är det viktigt att du dokumenterar detta samt anmäler det hos det ombud du hämtar din beställning. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi får returfrakten. Kontakta oss alltid oss på [email protected] innan du skickar returen.
Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen - se www.konsumentverket.se
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmäna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Ej levererad vara
Om vi har sänt din beställning och du inte har fått den, ska du återkomma till oss inom två veckor för att ha möjlighet att reklamera. Har du inte hört av dig till oss två veckor efter att din beställning har blivit sänd så har du ingen möjlighet att få någon återbetalning.

Transportskador
Upptäcker du en skada redan på utlämningsstället, ska det anmälas på platsen. Ta gärna ett foto för att dokumentera skadan. Upptäcks skadan först efter att du öppnar försändelsen gör du en "skadeanmälan" till MammaShop genom att kontakta oss på [email protected]

Behandling av personliga upplysningar
När du handlar hos MammaShop uppger du ditt namn, adress, e-post och telefonnummer. Dessa upplysningar tillsammans med information om dina inköp lagras hos MammaShop. Detta för att kunna fullföra leveransen av dina varor samt kunna hjälpa dig vid eventuell kontakt senare, som handlar om dina köp. Vi behandlar dina personliga upplysningar med högsta försiktighet och garanterar att dessa bara används av MammaShop ApS, Danmark och ej vidarebefodras eller säljs till tredje part. Du kan alltid få tillgång till den information vi har registrerad. Personuppgifterna hanteras enligt bestämmelserna i PUL.

Cookies
Cookies, "kakor", är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookies filer:

Session cookies: "Sessionskakor" sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda på hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparade session cookies.

Persistent cookies: "Permanenta kakor" sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.